0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
A study of the relationship between verbal immediacy and cognitive engagement in online learning
نویسندگان :
Seyed Abdollah Ghasemtabar
1
Seyed Amir Ghasemtabar
2
Yousef Mahdavinasab
3
1- Kharazmi university, Tehran, Iran.
2- Farhangian university
3- Kharazmi university, Tehran, Iran.
کلمات کلیدی :
online learning،immediacy،cognitive engagement
چکیده :
Abstract- Verbal immediacy, which refers to the instructor's verbal behaviors aimed at reducing the psychological distance between the instructor and learners to foster a sense of togetherness, has a significant positive effect on key variables such as motivation, learning, and academic engagement. Given the importance of this concept, the present study examines the relationship between verbal immediacy and learners' cognitive engagement in online learning environments. Using a descriptive-analytical method of a correlational type, data were collected from 117 undergraduate students at Kharazmi University who had experienced at least one semester of online education. The results indicated a positive relationship between instructors' verbal immediacy and students' cognitive engagement. Additionally, regression analysis revealed that verbal immediacy significantly predicts cognitive engagement. Verbal immediacy behaviors, such as providing feedback, encouraging students, using humor, and addressing students by their first names, can create a friendly atmosphere and foster greater cognitive participation and engagement among learners
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Learning Lessons from the UNITEL Project Module: Universities- Business Collaboration (An Overview and Some Experiences)
Seyed Komail Tayebi - Zahra Zamani
چالش ها وچشم اندازهای به کارگیری اینترنت اشیادرآموزش وپروش
فاطمه السادات فاطمیون عقدا - امیر فروزنده
ارائه مدلی برای توسعه سیستم آموزشی مبتنی بر یادگیری ارتقاءیافته به کمک فناوری در مجتمع مس سرچشمه
سجاد رضائیان - قاسم سلیمی - سیدعلی اکبر صفوی
Investigating Usage and Attitudes Toward Artificial Intelligence Among Employees in a Communication Organization
Mohammad Reza Hasani - Fateme Mohtashami - Yousef Mahdavi Nasab
نقش سبک شناختی در برنامهنویسی: به سوی شخصیسازی یاددهی الکترونیکی برنامهنویسی
زهرا کریمی - لیلا صمیمی دهکردی - منیژه کاوه
Online Platforms Evaluation: Scrutiny of Educational Websites of Teaching Grammar and Vocabulary
Zari Saeedi - Armin Tavakoli - Mahdi Rezaei - Akram Baniasadi
الگوی یادگیری سازمانی با هوش مصنوعی مبتنی بر رویکرد یادگیری تعاملی
فرهاد شفیع پور مطلق
برگزاری دوره های زبان تخصصی ویژه پرسنل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان
سحر عباسی سرداری - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
بررسی تاثیر روشهای نوین آموزشی در آموزش کنترلکنندههای منطقی برنامهپذیر به پرسنل صنعت مس
محدثه قیاسی - روح الله زین الدینی - محدثه ابراهیمی
Extracting the main aspects of E-learning readiness assessment for Iraqi universities
Yasser Kareem Al-Rikabi - Gholam Ali Montazer
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5