0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Revolutionizing Online Learning: The Role of Storytelling, Artificial Intelligence, and Emerging Technologies in Teaching Complex Engineering Concepts
نویسندگان :
Mohammad Moslemi
1
Saman Pirehbabi
2
Roghayeh Gavagsaz-Ghoachani
3
Matheepot Phattanasak
4
1- Shahid Beheshti University
2- Shahid Beheshti University
3- Shahid Beheshti University
4- King Mongkut's University of Technology, North Bangkok
کلمات کلیدی :
Artificial Intelligence،Engineering Education،Online Classes،Student Interaction،Storytelling
چکیده :
The rapid challenges and transformations in the world of education have led teachers and researchers to seek new and more effective methods to improve the learning process. In this context, the use of storytelling as an engaging and interactive tool in education has attracted significant attention. This paper examines the impact of storytelling in teaching complex engineering concepts, especially in online classes and using new technologies. In this approach, storytelling is used as an effective tool to facilitate learning and enhance the understanding of scientific concepts, alongside new technologies and artificial intelligence. Research findings indicate that the combination of storytelling with these technologies can help improve comprehension of concepts, increase the attractiveness of content, and strengthen student engagement and interaction. Studies conducted among graduate students in the Renewable Energy Engineering program at Shahid Beheshti University suggest that this approach, compared to traditional methods, has positive effects on learning and active student participation in online classes.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
متاورس صنعتی ابزاری کارآمد برای آموزش، یادگیری و دستیابی به صنعت 5
طاهره مومنی - علی اشرفی
الگوی یادگیری سازمانی با هوش مصنوعی مبتنی بر رویکرد یادگیری تعاملی
فرهاد شفیع پور مطلق
Navigating Gamification in Language Education: Analyzing the Experiences of MA TEFL Students
Fatemeh Davardan - Mahboubeh Taghizadeh
بررسی اثربخشی محتوای چند رسانه ای مدرس ساخته درس زبان انگلیسی در دوران پاندمی کوید 19
زهرا کریمیان - لاله خجسته
طراحی پلتفرم یادگیری الکترونیکی برای مدیریت ریسک در زنجیره تأمین صنعت مس
سیدمصطفی سیدباقری شریف آباد - رضا مرتضایی نژاد میمندی
دیدگاه دانشجویان در خصوص ویژگیهای بایسته اساتید برای بهبود مشارکت الکترونیکی کلاسهای مجازی
حبیب اله نادری - حامد میبودی
Interactivity Variable in the Process of Online Gaming: The Scrutiny of Its Role in Learning English Vocabulary via Tech Platforms
Zari Saeedi - Mahdi Rezaei - Hossein Bagheri
Investigating the Impact of Game-Based Assessment on Exam Anxiety Among Third-Grade Students in Mathematics
Mohammad Reza Hasani - Fateme Javan - Yousef Mahdavi Nasab
An analytical comparison of four education models: a faculty's and student's perspective
Taghi Javdani Gandomani - Mina Ziaei Nafchi
تأثیر یادگیری الکترونیکی سازمانی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجیگری ظرفیت جذب در مجتمع مس سونگون
طاهر اصلانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5